digital-skyltning-butik

Korsförsäljning och upp försäljningen

När en återförsäljare visar produkter på deras digital skylt, kan de få sina kunder att känna behov av mer produkter när de ändå är i butiken. Visa de listade reavarorna för utförsäljningen, Visa de uppförsäljande tillbehören för reaprodukterna. Det är ett bra enkelt och effektivt sätt att stärka försäljningen både i butiken.

 

Behålla kunder Up-to-Date

Många gånger om året brukar ägare av butikskedjor köra specialerbjudanden eller händelser som inte alltid aviseras tillräckligt effektivt. Med digital skyltning kan du få kunder att tala om kommande tillfällen när de besöker din butik. Och om de har företagets hashtag (som visas på dina digitala skyltar såklart), kan det bli omtalat på sociala medier också, bara genom att dem ser det under några sekunder på din digitala skylt.

 

Social media filtrering

Det bästa med att vara i stånd att integrera sociala medier i din strategi är det faktum att du kan styra vad som händer på dina digitala skyltar. Visst kan roliga bilder som kunderna tar med sina smartphones och kameror enkelt anslutas till din butik via exempelvis hashtags och sociala kontroller, men du har alltid fortfarande den slutgiltiga kontrollen över vad som visas. De allra största fördelarna med att just implementera sociala verktyg såsom Facebook, Instagram och Twitter i din digitala skyltning och verksamhet är att du helt kostnadsfritt når ut till ytterligare 1000-tals människor som inte är i din butik!